Min vardag

Jag kämpar på

Publicerad 2017-04-19 23:16:16 i Allmänt,

Igår vilade jag större delen av dagen förutom Ica-besöket och vaknar med jättevärk på baksidan runtom knät. Ringer vårdcentralen, får tiden 15.30 då de ska ringa upp. Lägger om strategin och är mer aktiv men inte blev värken bättre för det,  däremot går det lite framåt med rörligheten. VC ringer upp 15.30, får svaret att vid knäskador så är det sjukgymnast som man ska vända sig till. Får tid nästa onsdag, lite lång väntan må jag säga. Frågar om jag kan återkomma ifall jag mot all förmodan inte skulle kunna gå tillbaks till jobbet efter min första sjukvecka. Får då svaret att ja det kan du göra men då tar vi bort din tid hos sjukgymnast, fatta ingenting, det ena utesluter väl inte det andra. Sen klämde hon i med att det är ju inte säkert att du blir sjukskriven, jo tack jag är inte dum i huvudet, det fattar jag också att läkaren gör en bedömning.
När det där samtalet var över så tog jag med mig min sambo till stan, måste ju ha någon som bär. Först till optikern, samma röriga intryck idag. Senast jag kom hem därifrån så sa jag till sambon att jag hade lust att vända mig någon annanstans men han tyckte att jag allt fick hålla i när jag nu var så långt i processen. Idag när han själv var med så förstod han vad jag menade.De har sina 3 för 1 erbjudande men det är tydligt att man får betala för alla 3 på ett eller annat sätt i slutändan. 
Nu har jag iallafall ett par vanliga och ett par solglasögon på G. De dyraste blev solglasögonen konstigt nog. Nu har jag 3 månader på mig att beställa det sista paret. Sen linkade jag vidare till Kappahl och köpte 3 par jeans, de har ju 20% på byxor nu och jag har avverkat ett antal jeans sista tiden, alla gick sönder typ samtidigt. Efter ett snabbt besök på Willys så var det hemdags, då var det segt i knät. För jag hade varit ute på promenad på eftermiddagen också. Hem och käkade grönpepparbiffar med grönpepparsås, så gött. Nu ikväll har värken varit besvärlig på benets baksida, har väl i vanlig ordning överansträngt knät men jag är ivrig att få tillbaks min rörlighet. Kommer väl straffa sig kanske. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela