Min vardag

Terrordåd och vårt stenröse

Publicerad 2017-04-08 20:13:05 i Allmänt,

 Igår efter jobbet gick jag till optikern för att göra min slutliga beställning men nu hamnade jag i 3 nya val. Ska jag ha vanligt glas, ska jag ha progressiva glas den billigare varianten eller den dyrare. Det är fan inte billigt, nu förstår jag vart de hämtar in inkomsten från att erbjuda 3 för 1. Nu ska jag försöka bestämma mig över helgen. 
När kom ut därifrån gick jag till Ica, när jag går där bland grönsakerna hör jag någon prata om någon som kört med en lastbil och jag förstod att det handlade om att köra vårdslöst. Men jag hörde bara fragment och trodde han sett nån köra vårdslöst. Kunde ju inte tro att någon hade tagit en lastbil och kört rakt in bland folk mitt på Drottninggatan. Vilka sjuka människor det vistas mitt ibland oss och en sån här sak är omöjlig att förutspå. Dessvärre blev jag inte så överraskad för det har bara varit en tidsfråga innan Sverige skulle drabbas. Jag har tänkt i dessa termer ibland när jag besöker storstäder och befinner mig i större folksamlingar. Men mitt i detta sjuka är jag djupt imponerad av hur allt har skötts. Poliser, räddningspersonal och sjukvårdspersonal som agerat snabbt och effektivt, andra personer som har öppnat upp sina hem och affärsinnehavare, hotell m.m som har hjälpt till. Skönt också att de grep chauffören snabbt, det känns ändå som en liten gnutta rättvisa, hoppas nu att han får en mindre behaglig tillvaro. Tycker att det var bra av Sveriges stadsminister eller dem som skrev talet att uppmana till att inte låta dem ta över våra liv med rädsla utan leva våra liv precis som vanligt, att inte låta ondskan vinna. Det var många timmars matande av nyheter igår så inatt drömde jag en sjuk dröm om detta men mer om gripandet och vad som gjordes med dem och det var väl ingen bra utgång för dem. Vi hämtade mer sten igår också. Så imorse så började vi med en promenad som avslutades med handling. Klädde om och tog oss an slänten, jag grävde ner duken och bar sten. Så nu har vi ett riktigt stenröse. längtar tills jag får plantera, det kommer nog ge ett mindre stenigt intryck. En tur till soptippen blev det mä. 
 
 
 
Har även tvättat 3 maskiner tvätt, så gött när man kan hänga ut tvätten. Temperaturen har varit underbar idag så linnet åkte på och det var så skönt i solstolen. En liten vän kom på besök. 
 
 
Det var jobbigt att behöva gå upp ur stolsbrodern men solen tar lite för bra nu på vårkanten. In och började städa och samtidigt förbereda tacopajen till middagen. Nu ska jag ta en välförtjänt sittning i soffan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela