Min vardag

Besök hos sjukgymnast

Publicerad 2017-05-17 20:44:00 i Allmänt,

Jag tycker att det går framåt med knät och idag var det dags för ett besök hos sjukgymnasten. Han gör en annan bedömning än vad ortopeden gjorde, han bedömer att det är en meniskskada. Så risken att jag får operera är inte över. Nu ska jag börja att träna till synes simpla saker som att resa mig och sätta mig, utfallssteg och stå på ett ben. Klarade inte så speciellt många innan smärtan anföll och jag ska göra det framför spegeln då jag gör lite undanmanövrar för att undvika smärtan. Kan väl säga att han inte berömde mig för mitt aktiva jag, han spände ögonen i mig och sa att jag skulle börja från 500 meter och öka, för att hitta min nivå. Benet i högläge och vila, jag som trodde att jag hade lämnat vilofasen nu. När jag nu utmanar knät känner jag att jag har en bit kvar. Fick till mig att jag får räkna med rehabiliterande träning året ut. Sen rekommenderade han mig att ta kontakt med VC för fortsatt sjukskrivning på 50 %. Jag tycker att det är lite jobbigt när jag ändå känner mig bättre att jobba 50 % och det utifrån vad andra tycker tror jag. Men han sa att det är skillnad på att belasta knät 50% mot 100 % och det stämmer ju visserligen. 
Vi pratade cykling och mitt test som skedde utan belastning var bra så länge det känns okej. Däremot pratade vi om cykel ute och visst skulle jag kunna göra det men problemet är av och på cykeln. Vad gör du om det springer ut nåt framför cykeln och du tvingas tvärbromsa, får ner fel ben hastigt. Jo då ligger du i diket. Jaha, du tänker så :-).
Likadant med bilkörning, om du hastigt måste tvärbromsa och då få ner kopplingen kan du det. Nä, kanske inte. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela