Min vardag

Denna helg levererar

Publicerad 2017-05-21 18:58:00 i Allmänt,

Vilket väder vi har haft, fredagen var snudd på för varm, 28 grader i skuggan. Lördagen blev skönare och idag har det varit svalare vindar. Men shit vad pollen det har cirkulerat i luften. I fredags satt vi ute och käkade, sen spelade vi kort. Men denna pollen la sig i glasen som en sträv sörja så igår valde vi äta på balkongen istället. Jag torkade av bordet och sen bara man vände sig om så var det gult igen. Sambon har inte mått så bra av dessa höga halter. Igår fick jag promenera själv för att han inte mådde bra. Var på shoppingtur nere på stan men det blev bara en blus och ett par shorts, skulle behöva mer sommartoppar men hittade inget som tilltalade. 
Helgen har gått i frukten tecken. 
 
 
 
 
 
 
Så nu måste väl min vitaminnivå vara i topp.
 
 
Hittade äntligen nya Propud chokladboll, den har omskrivets som skitgod och ska smaka precis som chokladboll. Så mina förväntningar var skyhöga och där har vi nog problemet. Visst fanns det en smak av chokladboll och den var helt okej men levererade inte fullt ut. Nu letar jag efter nya kvargbearneisen men icke hittat den nånstans. 
 
 
 
 
 
Sprang på ett Magnoliaträd på dagens utflykt, älskar denna vackra blomma. Måste plantera ett. 
 
Det växer lite för varje dag i trädgården. 
 
 
 
 
 
Det hade jag inte räknat med att blommorna hade olika färger när man plockar dem i samma hylla, rosa och aprikos går så där ihop men jag får väl flytta på dem så småningom.
 
Även inne blommar det ut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela