Min vardag

Läkarbesök

Publicerad 2017-05-18 21:29:28 i Allmänt,

Knät och benet har värkt inatt efter gårdagens träning och undersökning så det blev inte mycket sömn. Kl. 08.00 ringde jag VC, de ringde upp 09.05. Fick frågan om dem eller ortopeden skulle sjukskriva mig, ja inte vet jag. Till slut enades vi om att ansvaret fick vila på dem. Men min läkare skulle vara ledig imorgon och sen ha semester till mitten av juni, ja så länge kan jag inte vänta och inga tider fanns under dagen. De lovade antingen återkomma per telefon eller skicka en kallelse till annan läkare. Men 10.15 ringde de och erbjöd mig en tid 10.45 den accepterade jag direkt. Temperaturen hade stegrats nåt helt otroligt, en riktig högsommardag. Man är inte riktigt beredd på den enorma skillnaden men skönt är det. Väl på VC så fick jag vänta ett kort tag men ganska snart fick jag komma in. Då skulle det skrivas läkarintyg efter undersökning, å jösses det tog tid. Vederbörande var ovan vid att skriva intyg så vi fick hjälpas åt med både stavning och formulering. Lite fundersamt om FK blir nöjda. Men läkaren var trevlig och alla har vi varit nybörjare, jag är otroligt nöjd med att fått komma samma dag och veta inför nästa vecka att jag har ett sjukintyg. Även om det inte var det jag hade tänkt mig riktigt, jag var inställd på att jobba heltid på måndag men jag får väl lära mig att lyssna på dem som kan det bättre än jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela