Min vardag

Undrar om jag fått rätt bedömning

Publicerad 2017-05-11 13:50:40 i Allmänt,

Förra onsdagen var jag hos ortopeden och fick mitt knä bedömt, efter mycket klämmande och kännande, samt ett ytterligare utlåtande så blev slutklämmen att jag hade fått en kraftig töjning i knät. Jag skulle nu börja belasta på knät, så genast kastade jag undan kryckorna. Sen dess har jag haft bättre och sämre dagar. Idag klassas dagen in i det sämre facket. Var ute och gick igår kväll, det gick riktigt bra. Sen hade jag duschat och ska ta mig ur badkaret, jag brukar numera hålla mig i badkaret och få över benet i ett bakåtböjt läge. Denna gången slog den vanliga rutinen till i huvudet på mig och jag kliver ur med benen uppdraget framåt istället. Ingen konstig vridning som jag uppfattade det men det smackade till i benet. Blev stel runt knät och fick en sprängande smärta ner i vaden och den strålade även upp i låret. Fick svårt att gå på benet och natten har inte varit rolig. När jag har legat på sidan med en kudde mellan benen och sen ska tillbaks på rygg, då innebär det att benet ska lyftas uppåt för att kunna förflyttas. Det har sprängvärkt så in i norden att jag knappt kunnat förflytta benet. Fr.o.m. denna vecka jobbar jag 50 % och det funkar bra men efter 4 timmar känns det rätt bra att få gå hem och vila benet. Idag var det en lite större utmaning att jobba, jag har mest varit på kontoret de här dagarna och det är jag tacksam för en dag som denna. Det gör ont att gå, sitta och stå, det är en utmaning att försöka tänka bort värken och istället koncentrera sig på uppgiften. Men det har varit roligt att komma tillbaka, har fått mycket fina ord om att jag är saknad och det är skönt att jag är tillbaks så nåt bra måste man väl göra på sitt arbete. Däremot är det stressigt att gå 50 %, för arbetsbelastningen är ju fortfarande 100 %. Jag har kontaktat sjukgymnast men dit får jag inte komma förrän nästa onsdag.
 
Men jag har äntligen fått min slänt nästan fylld med plantor, jag lyckades ta mig upp med hjälp av lilla stegen sen var jag arbetsledare medans sambon fick plantera. Nedersta sektionen kunde plantera själv för där kunde jag stå utan att behöva böja på knät.
 
 
 
 
 
Danne och Vickan har varit och firat Valborg tillsammans med oss. Vi grillade, spelade kort, var i hembygdsgården och såg fyrverkerier, fikade och spelade ännu mer kort. Och JA Viktoria du har träffat din farmor :).
 
Vi har firat Benjamin som redan fyllt 8 år, börjar jag bli gammal, skulle inte tro det va. I helgen är det dags att fira en 18-åring.

Kommentarer

Postat av: Viktoria

Publicerad 2017-05-12 22:30:27

Ja, jag har fått höra det några gånger nu! Inte visste väl jag att hon heter Valborg? ;)

Svar: Kan väl inte tänka mig att Daniel skulle upprepa det, haha.
gumilla.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela